۳۰ کودک مضطرب در قزوین شناسایی شدند

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قزوین گفت: ۲۸۰ کودک قزوینی از ابتدای امسال تاکنون در طرح غربالگری اضطراب مراکز مثبت زندگی بهزیستی شرکت کردند که از این تعداد ۳۰ کودک مضطرب شناسایی شدند.

زهرا غلامرضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این کودکان مضطرب که در مراکز مثبت زندگی شناسایی شدند، جهت دریافت خدمات به مراکز مشاوره معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: طرح غربالگری اضطراب از سال ۹۳ برای کودکان پنج تا ۶ ساله قزوینی با هدف شناسایی و ارجاع زودهنگام برای مداخله تخصصی و افزایش اطلاعات والدین درخصوص پیشگیری از اضطراب کودکان به صورت رایگان در سراسر مراکز مثبت زندگی به صورت سیار و ثابت برگزار می شود.

غلامرضایی، هدف از اجرای این طرح را ورود به هنگام در راستای تشخیص به موقع اختلالات اضطرابی کوکان پنج تا ۶ ساله و درمان در سن طلایی دانست و یادآور شد: با کمک والدین و مربیان کودکان می توان با تشخیص به موقع و درمان به هنگام، از پیشرفت اضطراب در کودکان جلوگیری به عمل آورد تا آنها زندگی طبیعی داشته باشند.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی قزوین خاطرنشان کرد: اضطراب، شایع ترین اختلال در دوران کودکی محسوب می شود که اگر مورد بی توجهی و نبود تشخیص به موقع و درمان تا سن نوجوانی و بزرگسالی قرار نگیرد، می تواند پیامدهای بسیار ناگواری در روابط اجتماعی و شغلی فرد و بروز رفتارهای اجتنابی و افسردگی داشته باشد.

کد خبر 118879

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد